سومین مصاحبه با هومن بالازاده انجام شد. دفتر بالازاده نیز متاثر از تعداد زیادی کتاب و ماکت، فضایی هنری و پر جنب و جوش بود. اولین بار که چهره اش را دیدم به یاد دانشمندانی که در فیلم ها هستند افتادم. نگاهی نافذ و عینک گردی بر چشم و چهره ای متفکر.دفترش در خیابان شیخ بهایی بود. با وجود دوربین های کنترل ترافیک، با ماشین خودم وارد مسیر شیخ بهایی جنوب شدم، اما خوشبختانه دوربین ها پلاکم را ثبت نکردند.
بعد از گپ و گفت اولیه، به اتاق جلسات رفتیم و دوربین هارا مستقر کردیم. حدس من درست بود، بالازاده کارهایش را مانند یک دانشمند در لابراتوار معماری جلو میبرد. خوشبختانه پس از مصاحبه توانستیم دو پروژه را به بالازاده معرفی کنیم. واقعا بابت معرفی کارفرما به هومن راضی و خشنود هستم. با تمام توان روی ارائه یک معماری ارزشمند کار کرد و کاملا نیازهای کارفرما ( شرکت پیام افراز پیک آسا ) را درک میکرد و با ارائه سریع و با کیفیت طرح ها، پلان ها و نقشه های بیش از حد تصور ما، راه حلهایی متناسب با زبان معماری پروژه ارایه میکرد.
هومن بسیار پر انرژی و علاقمند در شرایط لازم شبانه روز کار می کند. نحوه ارائه طرح ها و توجیه دلایل انتخاب، از ویژگی های منحصر به فرد بالازاده است. همانند تعداد زیادی از معماران جوانتر، پایه معماری هوبا دیزاین در دفتر شیردل شکل گرفته بود. کتابی نیز از پروژه هایش چاپ کرده بود که جامع و کامل بود.
دفتر معماری بالازاده، مانند یک آزمایشگاه مدام در حال تحقیق و بررسی خواص متریال ها و ترکیب آنهاست. برای مثال یک آجر با عدسی شیشه های، به عنوان ورود نور به داخل دفتر یک کارخانه آجرسازی(کهن سرام) طراحی کرده بود که بسیار جالب و نوآورانه بود. این آجر هم نمای خارجی و هم فینیشینگ داخلی را تشکیل میداد و ازطرفی موجب حذف پنجره ها و ورود نور کنترل شده به قسمتی از فضا بود.
دوستی من و هومن از آن زمان همچنان ادامه دارد. او معماری علاقه مند به دانش روز معماری، توانمند، انعطاف پذیر و خلاق است. آن قسمت از مصاحبه که میگفت: ” ما مدام مشغول تولید فکر و آزمایش روی متریال ها هستیم ” و همچنین نحوه ورودش به دفتر شیردل برای من جذابیتی خاص داشت. در پایان مصاحبه، ده ها عکس از هومن، دفتر و پرسنلش گرفتیم. هومن مارا شگفت زده کرد و در گرفتن عکس و تنظیم چیدمان و پرسنل همانند یک عکاس حرفه ای به ما کمک کرد.